Jednak zanim kupisz nowy model iPhone’a, sprawdź, czy Twoje urządzenie jest objęte gwarancją Apple – może się okazać, że przysługuje Ci darmowa naprawa. Podpowiadamy, na co możesz liczyć i jak długo od zakupu obowiązuje ochrona gwarancyjna.
Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:- co obejmuje gwarancja Apple, |
Gwarancja iPhone’a – ile trwa?
Twój iPhone przestał działać i nie jesteś pewien, czy jest jeszcze objęty gwarancją producenta? Możesz to łatwo sprawdzić, jeśli posiadasz rachunek lub pamiętasz datę zakupu urządzenia – ochrona gwarancyjna na smartfony Appleobowiązuje dokładnie przez 12 miesięcy. W tym czasie przysługuje Ci bezpłatny serwis, bez dodatkowych opłat za wysyłkę czy obsługę. Dodatkowo przez 90 dni od momentu zakupu Apple oferuje użytkownikom telefoniczne wsparcie techniczne.
Jeżeli nie jesteś pewien, kiedy Twój sprzęt został zakupiony, możesz sprawdzić swoje uprawnienia na stronie internetowej producenta. Wystarczy, że wpiszesz numer identyfikacyjny urządzenia, a dowiesz się, jaki jest status gwarancji i czy przysługuje Ci bezpłatny serwis lub wsparcie. Masz swojego iPhone’a już od dłuższego czasu i gwarancja wygasła? Rozważ zakup nowszego modelu. Przeczytaj artykuł: Apple iPhone w 2019 roku – czego możemy się spodziewać?
WARTO WIEDZIEĆProdukty Apple są objęte ochroną gwarancyjną niezależnie od tego, czy zostały zakupione bezpośrednio od producenta, czy u innego sprzedawcy – na przykład w sklepie RTV Euro AGD. |
Co obejmuje gwarancja Apple?
Zastanawiasz się, czy usterka Twojego iPhone’akwalifikuje się do bezpłatnej naprawy w ramach ochrony gwarancyjnej? Aby rozwiać wątpliwości, wystarczy zerknąć do dokumentu określającego szczegółowe warunki gwarancji – jest on dołączony do produktu, możesz też zapoznać się z nim na stronie internetowej Apple. Zgodnie z umową ochrona gwarancyjna obejmuje wady materiałowe i wady wykonania pojawiające się podczas normalnego używania produktu zgodnie z podręcznikami użytkownika Apple, danymi technicznymi i innymi opublikowanymi wytycznymi dotyczącymi Produktu Apple, na okres JEDNEGO (1) ROKU od daty pierwotnego zakupu detalicznego dokonanego przez nabywcę będącego użytkownikiem końcowym. Co ważne, telefon zgłoszony do serwisu musi znajdować się w oryginalnym opakowaniu.
Gwarancja iPhone’a – czego nie obejmuje?
Zanim zgłosisz swój telefon do serwisu Apple w ramach ochrony gwarancyjnej, sprawdź, czy dana usterka kwalifikuje się do bezpłatnej naprawy. Gwarancja iPhone’a nie dotyczy:
- części, które zużywają się z upływem czasu – w szczególności baterii,
- drobnych uszkodzeń obudowy w wyniku standardowego użytkowania – zadrapań i wgnieceń,
- usterek powstałych podczas używania telefonu z nieoryginalnymi akcesoriami,
- uszkodzeń powstałych w wyniku wypadku, zalania, pożaru itp.,
- uszkodzeń będących wynikiem niewłaściwego użytkowania – np. pęknięty iPhone po upadku telefonu na ziemię,
- usterek powstałych w wyniku naprawy przez osoby trzecie (poza oficjalnym serwisem Apple),
- usterek kradzionego, nieoryginalnego lub modyfikowanego bez zgody Apple sprzętu.
Zepsuty iPhone – co robić w razie usterki?
Jeśli twój iPhone uległ awarii, a od daty zakupu nie minął jeszcze rok, możesz skorzystać z bezpłatnego serwisu. Zanim jednak oddasz urządzenie do naprawy, pamiętaj, by najpierw wykonać kopię zapasową znajdujących się w telefonie plików. Podczas serwisowania zawartość może być bowiem usunięta. Następnie wykasuj z iPhone’a wszystkie dane osobowe i wyłącz hasła zabezpieczające – usprawni to naprawę i uchroni Cię przed utratą wrażliwych informacji. Kiedy serwis stwierdzi usterkę, może zaproponować naprawę urządzenia – nie jest to jednak jedyna możliwość. Apple może też zaoferować wymianę iPhone’a na nowy egzemplarz lub zwrot pieniędzy za sprzęt.