Mikrofony studyjne (44)
Marka:
Rodzaj:
Typ podłączenia:
Odbiór dźwięku:
Złącze:
Pop filtr:
Statyw/Ramię:
Podświetlenie:
Status:
Popularność
44 produkty

- Typ podłączenia:
przewodowy - Złącze:
USB-C - Długość przewodu:
2 m - Pasmo przenoszenia:
60 Hz - 18 kHz
- Typ podłączenia:
przewodowy - Złącze:
USB-C - Długość przewodu:
2 m - Pasmo przenoszenia:
60 Hz - 18 kHz
Cena 169 zł
Najniższa cena: 169,99 zł Cena bez kodu: 199,99 zł
Cena promocyjna z kodem X25FIFINE obowiązuje do 31.12.2025, godz. 22:45. Kody rabatowe nie łączą się.
- Najwcześniej u Ciebie:W sklepie:
- Darmowa dostawa pojutrze

- Typ podłączenia:
przewodowy - Złącze:
3,5 mm ,USB-C - Długość przewodu:
3 m - Pasmo przenoszenia:
20 Hz - 20 kHz
- Typ podłączenia:
przewodowy - Złącze:
3,5 mm ,USB-C - Długość przewodu:
3 m - Pasmo przenoszenia:
20 Hz - 20 kHz
Cena 479 zł
libs.euro-mobile.order.product.card.promotion-details.wcag-vouchers-label 400 szt.
Najniższa cena: 629 zł Cena bez kodu: 629 zł
Cena promocyjna z kodem X25HYPX1 obowiązuje do 04.01.2026, godz. 22:45. lub do wyczerpania puli kodów Kody rabatowe nie łączą się.
Raty
RRSO 0%
23,95 zł x 20 rat 0%
- Najwcześniej u Ciebie:W sklepie:
- Darmowa dostawa pojutrze
Zobaczyłeś 20 z 44 produktów
Mikrofon studyjny
Mikrofon studyjny przedstawia najwyższą jakość rejestrowanego dźwięku. Właśnie z tego względu jest on nieodzownym elementem każdego studia nagrań. Nie oznacza to jednak, że sprawdza się wyłącznie w idealnych warunkach. Urządzenia tego typu sprawują się równie dobrze w rękach osób zajmujących się półprofesjonalnie, czy nawet amatorsko podcastami, tworzeniem materiałów video lub śpiewaniem. Mikrofon studyjny zapewnia każdemu użytkownikowi zrównoważony, nasycony i przede wszystkim klarowny dźwięk – często nawet bez konieczności instalowania specjalnych sterowników!
Mikrofony studyjne – design
Design mikrofonów studyjnych potrafi być skrajnie różny. Mogą być to zarówno urządzenia wierne oldschoolowemu i kultowemu stylowi, jak i jego skrajnemu przeciwieństwu – odważnemu, futurystycznemu wyglądowi. Design mikrofonu często jest bezpośrednio kojarzony z jego producentem. Poszczególne marki zwykle trzymają się jednego stylu, chcąc w jak najprostszy sposób zapisać się w pamięci klientów. Przykładowo, mikrofony AKG prezentują zazwyczaj klasyczny design. Jeśli podobają Ci się kanciaste membrany i obudowy, w których dominują kolory takie jak beż, czy srebro, to mikrofony w retro stylu są właśnie dla Ciebie!
Mogłoby się wydawać, że design z lat 70. może mieć zły wpływ na wszelkiego rodzaju nowinki technologiczne znajdujące się w mikrofonach XXI wieku. Nic bardziej mylnego! W większości bardziej profesjonalnych rejestratorów, reprezentujących styl retro, można spotkać się z interfejsem plug and play. Dzięki temu rozwiązaniu można korzystać z nich od razu po podłączeniu zarówno do komputera (PC/Mac), jak i urządzeń mobilnych. Na tym nie koniec. Podobnie jak w sprzęcie o nowoczesnym designie, np. mikrofonach Beyerdynamic czy innych marek, mikrofony o klasycznym wzornictwie często obsługują najnowsze rodzaje wejść, takie jak choćby USB typu C, czy złącze XLR.
Z drugiej strony rejestratory prezentujące nowoczesny design dobrze komponują się z coraz bardziej futurystycznym wystrojem wielu pokojów twórców i studiów nagraniowych. Urządzenia są też naprawdę stylowe – dominują w nich odcienie czerni i srebra, a dostępne w niektórych modelach podświetlenie idealnie wpasuje się np. w pokoju gamera, czy podcastów.
Mogłoby się wydawać, że design z lat 70. może mieć zły wpływ na wszelkiego rodzaju nowinki technologiczne znajdujące się w mikrofonach XXI wieku. Nic bardziej mylnego! W większości bardziej profesjonalnych rejestratorów, reprezentujących styl retro, można spotkać się z interfejsem plug and play. Dzięki temu rozwiązaniu można korzystać z nich od razu po podłączeniu zarówno do komputera (PC/Mac), jak i urządzeń mobilnych. Na tym nie koniec. Podobnie jak w sprzęcie o nowoczesnym designie, np. mikrofonach Beyerdynamic czy innych marek, mikrofony o klasycznym wzornictwie często obsługują najnowsze rodzaje wejść, takie jak choćby USB typu C, czy złącze XLR.
Z drugiej strony rejestratory prezentujące nowoczesny design dobrze komponują się z coraz bardziej futurystycznym wystrojem wielu pokojów twórców i studiów nagraniowych. Urządzenia są też naprawdę stylowe – dominują w nich odcienie czerni i srebra, a dostępne w niektórych modelach podświetlenie idealnie wpasuje się np. w pokoju gamera, czy podcastów.
Mikrofon studyjny – jakość a cena
Cena mikrofonów studyjnych jest nieco wyższa niż kwota, którą możesz zapłacić za inne rejestratory dźwięku. Jest to spowodowane wysoką jakością materiałów oraz samych nagrań wykonanych z użyciem tego sprzętu. Ponadto wiele urządzeń posiada w zestawie przydatne akcesoria, takie jak np. statyw lub pop filtr. Producenci dodają zwykle do swojego sprzętu cały komplet dodatków przydatnych podczas nagrywania. Poza wymienionymi wyżej, w pakietach mogą się znaleźć także: antywstrząsowy uchwyt lub nakładana na membranę pianka wytłumiająca. Wiele mikrofonów studyjnych należy do grupy mikrofonów pojemnościowych, dzięki czemu zawdzięczają bardzo wysoką czułość. W przypadku tego rodzaju sprzętu niezwykle łatwo o zarejestrowanie przypadkowych dźwięków otoczenia. Z tego powodu najczęściej znaleźć je można właśnie w studiach nagraniowych, które wyposażone są w pianki tłumiące niepożądane szumy.
Cechy mikrofonów studyjnych
Mikrofon studyjny wyróżnia się przede wszystkim swoją czułością oraz wysoką jakością nagrań. Dzięki tym cechom zarejestrowane wokale czy mowa brzmią czysto i wyraźnie. Co więcej, większość urządzeń zapewnia użytkownikom możliwość rejestracji dźwięku w naprawdę szerokim paśmie. Ponadto, mikrofony studyjne przodują w kwestii cyfrowego przetwarzania sygnału. W ten sposób nagrania uzyskują efekt naturalności oraz stają się o wiele łatwiejsze w obróbce. Wielowarstwowe membrany o dużych rozmiarach w połączeniu z filtrami pop i często obecnym software’em wytłumiającym stukot i szumy tylko wzmacniają ten efekt.
Opinie o mikrofonach studyjnych są różne, jednak wszystkie zgadzają się w jednym aspekcie: te urządzenia na pierwszym miejscu stawiają jakość. Oczywiście, nie oznacza to, że producenci całkiem zapominają o designie. Wiele produktów, jak choćby mikrofony White Shark, prezentuje się naprawdę okazale pomimo stosunkowo prostego designu. Jednocześnie, w mikrofonach studyjnych bardzo rzadko można spotkać rozwiązania mające wyłącznie uatrakcyjnić urządzenie. Nawet dodawane do zestawu akcesoria są wysoce funkcjonalne. Nieważne czy to koszyczek antywstrząsowy, pianka wytłumiająca, czy statyw – sprzęt do poważniejszych nagrań musi być przede wszystkim jakościowy i przydatny.
Opinie o mikrofonach studyjnych są różne, jednak wszystkie zgadzają się w jednym aspekcie: te urządzenia na pierwszym miejscu stawiają jakość. Oczywiście, nie oznacza to, że producenci całkiem zapominają o designie. Wiele produktów, jak choćby mikrofony White Shark, prezentuje się naprawdę okazale pomimo stosunkowo prostego designu. Jednocześnie, w mikrofonach studyjnych bardzo rzadko można spotkać rozwiązania mające wyłącznie uatrakcyjnić urządzenie. Nawet dodawane do zestawu akcesoria są wysoce funkcjonalne. Nieważne czy to koszyczek antywstrząsowy, pianka wytłumiająca, czy statyw – sprzęt do poważniejszych nagrań musi być przede wszystkim jakościowy i przydatny.
Mikrofon studyjny a zastosowanie na estradzie
Niestety, mikrofony studyjne raczej nie nadają się do użycia na scenie. Największą różnicą pomiędzy sprzętem tego typu a mikrofonem scenicznym jest przede wszystkim ich czułość. Urządzenia wykorzystywane na wiecach i estradach muszą spośród odgłosów tłumu lub instrumentów dobrze zbierać głos mówcy/wokalisty. Przez to nie mogą być zbyt czułe. Z tego powodu mikrofony dynamiczne są o wiele częściej wykorzystywane podczas wystąpień niż ich pojemnościowe odpowiedniki.
Sprzęt używany w studiu jest o wiele czulszy od mikrofonów scenicznych. Głoski takie jak „sz”, „cz” lub „p” są bardzo mocno akcentowane na nagraniach wykonanych z pomocą urządzeń tego typu. Dlatego właśnie podczas profesjonalnych nagrań używa się pop filtrów, które niwelują te kłujące w uszy dźwięki. Ponadto, mikrofon studyjny potrzebuje przede wszystkim fantomowego zasilania zewnętrznego. Chyba nikt nie jest w stanie wyobrazić sobie artysty lub mówcy poruszającego się po scenie z filtrem szumów i ciągnącym się za mikrofonem kablem.
Sprzęt używany w studiu jest o wiele czulszy od mikrofonów scenicznych. Głoski takie jak „sz”, „cz” lub „p” są bardzo mocno akcentowane na nagraniach wykonanych z pomocą urządzeń tego typu. Dlatego właśnie podczas profesjonalnych nagrań używa się pop filtrów, które niwelują te kłujące w uszy dźwięki. Ponadto, mikrofon studyjny potrzebuje przede wszystkim fantomowego zasilania zewnętrznego. Chyba nikt nie jest w stanie wyobrazić sobie artysty lub mówcy poruszającego się po scenie z filtrem szumów i ciągnącym się za mikrofonem kablem.
Porady Ekspertów

.jpg)




.jpg)
.jpg)










 (1).jpg)



