Konsole Nintendo Switch 2 (46)
Kolor:
Łączność bezprzewodowa:
Gry w zestawie:
- Mario Kart World
- Donkey Kong Bananza
- Super Mario Party Jamboree Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Nintendo Switch 2 Edition
- Street Fighter 6 Years 1-2 Fighters Edition
- Split Fiction
- Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster
- Cyberpunk 2077 Ultimate Edition
- Pokémon Legends Z-A
- EA SPORTS FC 26
- Just Dance 2026
- Super Mario Galaxy 1
- Super Mario Galaxy 2
Dodatkowa zawartość:
Status:

- Typ konsoli:
Nintendo Switch 2 - Kolor:
czarny - Gry w zestawie:
Mario Kart World (wersja cyfrowa)
- Typ konsoli:
Nintendo Switch 2 - Kolor:
czarny - Gry w zestawie:
Mario Kart World (wersja cyfrowa)

RRSO 0%
119,95 zł x 20 rat 0%
- Najwcześniej u Ciebie:W sklepie:
- Darmowa dostawa od: 29 gru. (poniedziałek)

- Typ konsoli:
Nintendo Switch 2 - Kolor:
czarny - Gry w zestawie:
nie
- Typ konsoli:
Nintendo Switch 2 - Kolor:
czarny - Gry w zestawie:
nie

RRSO 0%
104,90 zł x 20 rat 0%
- Najwcześniej u Ciebie:W sklepie:
- Darmowa dostawa od: 29 gru. (poniedziałek)
Nintendo Switch 2 – nowa generacja konsoli hybrydowej
Nintendo Switch 2 to długo wyczekiwany następca pierwszej generacji konsoli Nintendo Switch z 2017 roku. Nowa konsola zachowuje hybrydowy charakter – może działać jako urządzenie przenośne lub stacjonarne po zadokowaniu do telewizora. Producent skupił się na znaczących ulepszeniach technicznych, zapewniając mocniejszy procesor, lepszą grafikę i wyższą rozdzielczość obrazu. Switch 2 został oficjalnie zapowiedziany na początku 2025 roku, a jego premiera w sprzedaży planowana jest na 5 czerwca 2025.
Najważniejsze funkcje nowej generacji
Switch 2 oferuje szereg usprawnień sprzętowych definiujących konsolę nowej generacji. Przede wszystkim wyposażono go w większy i bardziej zaawansowany ekran. Konsola posiada wyświetlacz LCD o przekątnej 7,9 cala (w porównaniu do 6,2″ w pierwotnym Switchu) i rozdzielczości Full HD 1080p. Dzięki temu gry w trybie przenośnym wyglądają ostrzej i wyraźniej niż na ekranie 720p poprzednika. Co więcej, Switch 2 obsługuje wysoką częstotliwość odświeżania do 120 Hz oraz technologie HDR i VRR (zmienna częstotliwość odświeżania) w odpowiednich tytułach. To oznacza płynniejszą animację i bogatsze kolory, co dotąd nie było spotykane w konsolach Nintendo (wcześniejsze modele zwykle ograniczały się do 30–60 fps i braku HDR). Nowy ekran o wyższych parametrach przekłada się na bardziej komfortową rozgrywkę mobilną, zwłaszcza w dynamicznych grach akcji.
Sercem urządzenia jest układ system-on-chip Nvidia nowej generacji, specjalnie zaprojektowany dla Switcha 2. Choć Nintendo nie ujawniło pełnej specyfikacji procesora i GPU podczas prezentacji, z przecieków wynika, że konsola może wykorzystywać ośmiordzeniowy CPU ARM Cortex-A78 oraz układ graficzny oparty na architekturze Nvidia Ampere (Tegra T239). Taki zestaw podzespołów – według nieoficjalnych doniesień – zapewnia wsparcie dla technologii DLSS (skalowanie obrazu wspomagane sztuczną inteligencją) oraz nawet podstawowego ray tracingu. DLSS miałoby pozwolić Switchowi 2 renderować gry w niższej rozdzielczości, a następnie inteligentnie podnosić jakość obrazu do poziomu 4K przy zachowaniu wysokiej płynności. W efekcie graficzna wydajność nowej konsoli zbliża się do poziomu konsol stacjonarnych poprzedniej generacji (PS4/Xbox One), oferując rozdzielczości i detale niedostępne wcześniej na urządzeniu przenośnym. Procesor i grafika konsoli mają umożliwiać rozgrywkę w rozdzielczości do 4K przy 60 kl./s w trybie stacjonarnym (TV) oraz nawet 120 kl./s w trybie handheld (przy niższych rozdzielczościach jak 1080p). To ogromny skok naprzód względem pierwszego Switcha. Mimo takiej mocy, urządzenie wciąż cechuje energooszczędność – zastosowano baterię litowo-jonową o pojemności 5220 mAh (podobną do poprzednika), co przekłada się na około 2–6,5 godziny czasu grania na baterii w zależności od obciążenia. Nintendo utrzymało więc zbliżony czas pracy jak w pierwszym Switchu, mimo znacznie wydajniejszych podzespołów, prawdopodobnie dzięki licznym optymalizacjom i bardziej energooszczędnej architekturze chipsetu.
Na uwagę zasługuje także zwiększona pamięć konsoli. Switch 2 został wyposażony w 256 GB pamięci wewnętrznej na gry i dane – to znacznie więcej niż 32 GB (później 64 GB w modelu OLED) w pierwszym Switchu. Większa pamięć oznacza, że użytkownik zmieści więcej gier i zrzutów ekranu bez konieczności natychmiastowego kupowania karty pamięci. Gdy jednak zajdzie potrzeba rozszerzenia miejsca, nowa konsola obsługuje wyłącznie karty microSD Express (do 2 TB) zamiast klasycznych microSD. Ten nowy standard kart pamięci oferuje dużo wyższe prędkości odczytu i zapisu danych, co przekłada się na krótsze czasy ładowania gier i dodatków. Warto jednak pamiętać, że dotychczas używane w Switchu karty microSD nie są kompatybilne – konieczny będzie zakup nośnika w nowszym standardzie, co jest jedną z konsekwencji technologicznego skoku.
Spodziewane różnice względem pierwszej generacji Switch
W stosunku do pierwszej generacji, Nintendo Switch 2 wnosi szereg usprawnień oraz zmian konstrukcyjnych. Rozmiar i jakość ekranu to jedna z najbardziej rzucających się w oczy różnic. Jak wspomniano, przekątna wzrosła z 6,2″ do 7,9″, przy zachowaniu podobnych wymiarów obudowy (grubość konsoli pozostała ok. 13,9 mm). Oznacza to dużo węższe ramki wokół wyświetlacza i bardziej imponujący obraz w trybie przenośnym. Gry na Switchu 2 działają w pełnym Full HD (1080p) w handheldzie, podczas gdy oryginalny Switch renderował je najczęściej w 720p. Poprawia to czytelność drobnych detali oraz tekstu w grach przenośnych. Dodatkowo, dzięki obsłudze HDR, barwy na ekranie są żywsze, a kontrast wyższy – to znaczny postęp względem panelu LCD z pierwszego Switcha, który HDR-u nie obsługiwał.
Drugą kluczową różnicą jest wydajność graficzna i tryb TV. Oryginalny Switch w trybie stacjonarnym (podłączony do telewizora) pozwalał na maksymalnie 1080p przy 30–60 fps w grach. Switch 2 natomiast jest w stanie wyświetlić gry nawet w rozdzielczości 4K (3840×2160) na dużym ekranie. Nintendo potwierdziło, że nowa konsola obsłuży 4K przy 60 klatkach na sekundę w trybie TV (oczywiście w grach dostosowanych do takiej rozdzielczości). To ogromny skok – plotki o braku 4K na Switchu 2 na szczęście się nie potwierdziły. Oczywiście, aby w pełni skorzystać z 4K i HDR, wymagany jest kompatybilny telewizor oraz gra wspierająca takie ustawienia. W trybie przenośnym gry nadal działają maksymalnie w 1080p, co i tak stanowi poprawę względem poprzednika. Dzięki większej mocy obliczeniowej, Switch 2 uruchomi też wiele tytułów z wyższą płynnością (docelowo nawet 120 fps w niższych rozdzielczościach) – choć warto zaznaczyć, że osiągnięcie 120 fps będzie zależeć od konkretnych gier i ich optymalizacji.
Kolejną istotną zmianą jest przeprojektowanie kontrolerów Joy-Con. Oryginalne Joy-Cony w Switchu montowane były na szynach (wsuwane od góry/dół konsoli). W Switchu 2 zastosowano zupełnie nowy, magnetyczny mechanizm mocowania kontrolerów. Joy-Con 2 przykłada się do boków konsoli i przytrzymywany jest silnym magnesem zamiast zatrzasku – rozwiązanie to jest prostsze i redukuje zużycie mechanicznych prowadnic. Same pady Joy-Con 2 są nieco większe i ulepszone ergonomicznie, co poprawia komfort grania zarówno w trybie przenośnym, jak i gdy używamy ich osobno. Nintendo pochwaliło się również, że nowe Joy-Cony mają ulepszone przyciski (większe boczne przyciski SL/SR wykonane z metalu) oraz większe analogi dla precyzyjniejszego sterowania. Dodano także nowy przycisk funkcyjny „C” na prawym Joy-Conie, który służy do uruchamiania funkcji czatu GameChat (o czym więcej za chwilę). Co ważne, mimo zmiany sposobu mocowania, pojedynczy Joy-Con 2 nadal może służyć jako samodzielny mini-pad do gry wieloosobowej – Nintendo zachowało wszystkie podstawowe przyciski, żyroskopy i haptykę (HD Rumble) znane z poprzedniej generacji. Oprócz tego Joy-Con 2 zyskał nietypową funkcję „myszy” – w niektórych grach będzie można położyć dwa odczepione Joy-Cony na płaskiej powierzchni i używać ich niczym myszki do sterowania kursorem. To innowacyjne rozwiązanie otwiera nowe możliwości sterowania, zwłaszcza w gatunkach gier strategicznych czy kreatywnych.
W samym designie konsoli również zaszły subtelne zmiany. Switch 2 ma szerszą, stabilniejszą podstawkę z tyłu urządzenia do trybu tabletop (rozkładaną na całą szerokość konsoli), podobnie jak model OLED, co znacznie ułatwia granie na stole pod różnymi kątami. Obudowa zachowała poręczny charakter, a waga wzrosła nieznacznie – nowy model waży ok. 535 g z Joy-Conami (dla porównania pierwszy Switch ~398 g z Joy-Conami), co wynika z większego ekranu i baterii. Konsola nadal jest jednak wygodna w użytkowaniu mobilnym. Warto dodać, że poprawiono także system audio – Switch 2 posiada lepsze głośniki stereo oraz obsługę dźwięku przestrzennego (3D Audio), co zwiększa immersję zarówno w trybie handheld, jak i podczas gry na TV.
Kompatybilność wsteczna: gry i akcesoria
Jednym z największych atutów nowej konsoli Nintendo jest kompatybilność wsteczna z ogromną biblioteką gier wydanych na poprzedniego Switcha. Nintendo potwierdziło, że Switch 2 uruchomi gry ze Switcha (2017) – zarówno te w wersji cyfrowej, jak i fizycznej (na kartridżach). Oznacza to, że dotychczasowi posiadacze kolekcji gier na Switcha nie stracą do nich dostępu po przesiadce na nowy sprzęt. Jednocześnie producent zaznaczył, że nie wszystkie tytuły mogą być wspierane od razu lub w pełni kompatybilne – mogą zdarzyć się wyjątki, szczególnie jeśli dana gra wymaga specyficznych akcesoriów lub funkcji (np. produkcje korzystające z Labo czy nietypowych kontrolerów). Ogólnie jednak można się spodziewać, że większość gier z Nintendo Switch będzie działać na Switchu 2 bez problemu. Co więcej, niektóre popularne gry mogą otrzymać aktualizacje zwiększające ich rozdzielczość czy płynność na mocniejszym sprzęcie – tak, aby wykorzystać dodatkową moc obliczeniową nowej konsoli. Przykładowo, gra która na Switchu 1 działała w 30 fps przy 900p, na Switchu 2 może doczekać się patcha odblokowującego 60 fps w 1080p. Dzięki temu przejście na nowy system nie oznacza porzucenia ulubionych tytułów, a wręcz przeciwnie – może tchnąć w nie nowe życie.
Kompatybilność wsteczna dotyczy nie tylko gier, ale i akcesoriów z pierwszej generacji. Nintendo potwierdziło, że kontrolery z oryginalnego Switcha będą działały z Switch 2 w pewnym zakresie. Standardowy Nintendo Switch Pro Controller (gamepad) można bezprzewodowo sparować z nową konsolą i normalnie używać do grania. Podobnie dotychczasowe klasyczne kontrolery do NES/SNES/N64 (wydawane w ramach usługi Switch Online) pozostaną kompatybilne poprzez Bluetooth. Natomiast jeśli chodzi o Joy-Cony pierwszej generacji, sytuacja jest nieco inna – stare Joy-Cony mogą łączyć się ze Switchem 2 tylko bezprzewodowo (np. używane oddzielnie do multiplayera), ale nie da się ich fizycznie podłączyć do boków nowej konsoli z uwagi na odmienny system mocowania. Innymi słowy, Joy-Con 1 są kompatybilne, lecz nie pasują do szyny magnetycznej Switcha 2. W praktyce, jeśli masz stare Joy-Cony, wykorzystasz je do lokalnej gry wieloosobowej (parując jako dodatkowe kontrolery), jednak do gry w trybie przenośnym przymocowane do ekranu potrzebne będą nowe Joy-Con 2.
Warto podkreślić, że stacja dokująca od pierwszego Switcha nie jest kompatybilna z Switchem 2. Nowa konsola ma nieco inne wymiary oraz wymagania zasilania, dlatego wymaga dedykowanej stacji dokującej (dołączonej w zestawie). Również zasilacz (ładowarka) od poprzedniej konsoli nie będzie działać w trybie TV z nowym dockiem (ze względu na inną specyfikację mocy), chociaż może posłużyć do wolniejszego ładowania samej konsoli poprzez USB-C. Switch 2 korzysta z nowego zasilacza sieciowego USB-C PD o mocy do 60 W (większej niż 39 W w oryginale) dla zapewnienia odpowiedniego zasilania w trybie stacjonarnym. Jeśli chodzi o inne dodatki – standy/uchwyty, etui czy folie ochronne – ze względu na zmieniony rozmiar urządzenia również wymagają nowo zaprojektowanych wersji. Podsumowując, Nintendo zadbało o płynne przejście: biblioteka gier oraz większość bezprzewodowych kontrolerów pozostaną użyteczne, choć w przypadku akcesoriów fizycznych (dock, karty pamięci, etui) potrzebne będą dedykowane, nowe modele dostosowane do Switcha 2.
Nowe akcesoria dla Nintendo Switch 2
Wraz z premierą Switcha 2 na rynek trafi pełen zestaw akcesoriów dedykowanych tej konsoli. Część z nich to ulepszone wersje znanych dodatków, inne zaś to zupełnie nowe urządzenia rozszerzające możliwości konsoli. Poniżej wymieniamy najważniejsze typy akcesoriów przewidziane dla Nintendo Switch 2:
- Kontrolery Joy-Con 2 – nowe, odświeżone pady dołączane do konsoli. Wyróżniają się magnetycznym mocowaniem oraz dodatkowymi funkcjami (przycisk C, tryb myszy). Joy-Con 2 oferowane są w różnych kolorach i mogą być kupione osobno w zestawach, np. gdy potrzebujesz wymiany lub dodatkowej pary do rozgrywki wieloosobowej. Dzięki ulepszonej konstrukcji mają zminimalizować problem dryftujących gałek analogowych znany z poprzedniej generacji (według Nintendo zastosowano trwalsze komponenty, choć czas pokaże efekty). Nowe Joy-Cony zachowują też zgodność z akcesoriami takimi jak pasek na nadgarstek (choć tu potrzebne są nowe wersje pasków, dostosowane do nieco innego kształtu kontrolera).
- Stacja dokująca Switch 2 – przeprojektowany dock, dołączony w zestawie z konsolą, służący do podłączenia Switcha 2 do telewizora i ładowania. Nowa stacja ma bardziej zaokrąglony kształt i poprawioną wentylację, aby skutecznie odprowadzać ciepło podczas grania w 4K. Wyposażono ją w wbudowany port Ethernet (tak jak dock OLED, umożliwia to stabilne połączenie sieciowe bez dodatkowych adapterów) oraz port HDMI 2.1 obsługujący sygnał 4K/60 Hz. Ciekawostką jest fakt, że konsola wpięta do docka jest częściowo widoczna – ekran nie chowa się zupełnie, co może sugerować potencjalne przyszłe wykorzystanie własnego wyświetlacza jako panelu pomocniczego (np. do wyświetlania statusów lub czatu podczas gry na TV). Standardowo dock posiada również porty USB (teraz w standardzie USB-C) do podłączania akcesoriów przewodowych.
- Klasyczny kontroler Switch 2 Pro – Nintendo przygotowało nową wersję kontrolera Pro przeznaczoną dla Switcha 2. Choć ogólny układ przycisków pozostał podobny do poprzednika, nowy pad posiada usprawnienia: dodatkowe przyciski GR/GL (odpowiedniki SL/SR z Joy-Conów, ale dostępne na gripie) oraz złącze audio mini-jack do podłączenia słuchawek bezpośrednio do kontrolera. Kontroler Switch 2 Pro ma też lekko zmienioną ergonomię i pojemniejszą baterię. Warto dodać, że dotychczasowy Pro Controller jest również kompatybilny (jak wspomniano w sekcji o wstecznej kompatybilności) – nowy model jest opcjonalny dla tych, którzy chcą skorzystać z dodatkowych funkcji. Dla fanów retro Nintendo wypuści także specjalny bezprzewodowy pad GameCube do Switcha 2 (dla gier z serii Smash Bros i nie tylko), dostępny dla abonentów usługi NSO.
- Kamera Nintendo Switch 2 – zupełnie nowe akcesorium w ekosystemie Switcha. Jest to zewnętrzna kamera USB-C dedykowana funkcji GameChat, umożliwiająca prowadzenie wideorozmów i strumieniowanie obrazu w czasie gry. Kamera montowana jest zazwyczaj na górze telewizora lub ustawiana obok ekranu konsoli w trybie przenośnym. Uczestnicząc w czacie wideo, obraz z kamerki pozwala znajomym widzieć nas podczas wspólnej rozgrywki lub rozmowy. Nintendo Switch 2 Camera oferuje rozdzielczość dopasowaną do potrzeb czatu (prawdopodobnie HD 720p z uwagi na wydajność) i posiada wbudowany mikrofon kierunkowy z redukcją szumów, choć podstawowym źródłem audio w czacie pozostaje mikrofon konsoli. To akcesorium sprzedawane jest osobno; Nintendo wyceniło je na około fifty $50 (około 250 zł). Warto wspomnieć, że Switch 2 obsługuje także inne kamery USB-C zgodne ze standardem UVC – więc teoretycznie możliwe będzie użycie kamer internetowych firm trzecich, choć pełna kompatybilność może być zapewniona głównie dla oficjalnego modelu.
- Etui i futerały ochronne – wraz z nową konsolą pojawią się oczywiście dedykowane etui, pokrowce i torby do jej transportu. Switch 2 jest nieco większy, dlatego dotychczasowe futerały do Switcha mogą nie pasować – nowe akcesoria uwzględniają zwiększoną długość i szerokość urządzenia. Dostępne będą zarówno miękkie etui neoprenowe czy materiałowe, jak i twarde futerały z kieszonkami na gry i akcesoria. Często w zestawie z futerałem oferowana jest folia lub szkło ochronne na ekran 7,9″, które zabezpieczy wyświetlacz przed zarysowaniami. Dla graczy dbających o wygląd konsoli pojawią się też kolorowe obudowy i nakładki ochronne (tzw. shell case), jednak ich montaż może wymagać rozkręcenia urządzenia, więc to propozycje dla bardziej zaawansowanych.
- Ładowarki i akcesoria zasilające – Switch 2 używa standardu USB-C Power Delivery do ładowania. W komplecie z konsolą otrzymujemy odpowiedni zasilacz sieciowy (około 60 W), ale na rynku pojawią się dodatkowe ładowarki – np. kompaktowe zasilacze podróżne, ładowarki samochodowe 12 V do grania w samochodzie czy powerbanki z funkcją PD, pozwalające przedłużyć czas gry w terenie. Popularnym akcesorium będzie także stacja ładująca Joy-Con (Charging Grip) nowej generacji – urządzenie, do którego wpina się dwa Joy-Cony 2, zmieniając je w pada i jednocześnie ładując ich wewnętrzne baterie. Pojawią się również wielostanowiskowe stacje dokujące do kontrolerów, umożliwiające ładowanie np. dwóch par Joy-Conów oraz Pro Controllerów jednocześnie – przydatne dla osób posiadających wiele akcesoriów. Warto zauważyć, że oryginalny zasilacz Switcha może posłużyć do ładowania Switcha 2 w trybie handheld (po podłączeniu przewodem USB-C do konsoli), jednak nie zapewni on wystarczającej mocy do zasilania konsoli w trybie TV.
- Słuchawki i akcesoria audio – choć Nintendo nie ogłosiło własnych nowych słuchawek dedykowanych Switchowi 2, konsola ta wspiera różnorodne zestawy słuchawkowe. Urządzenie posiada klasyczne gniazdo 3,5 mm audio-jack oraz wbudowany moduł Bluetooth 5.0, dzięki czemu bez problemu podłączymy słuchawki przewodowe lub bezprzewodowe. To świetna wiadomość dla graczy, którzy chcą grać nie przeszkadzając domownikom lub zanurzyć się w rozgrywce z dźwiękiem przestrzennym. Warto podkreślić, że Switch 2 od premiery natywnie obsługuje audio Bluetooth (podczas gdy w pierwszym Switchu funkcja ta została dodana dopiero w późniejszej aktualizacji systemowej). Można więc łatwo sparować ulubione słuchawki bezprzewodowe czy gamingowy headset i korzystać z czatu głosowego oraz dźwięku z gry jednocześnie. Sklepowa oferta obejmie rozmaite modele słuchawek kompatybilnych ze Switchem 2 – od prostych dousznych, poprzez nauszne zestawy z mikrofonem dla graczy online, aż po licencjonowane przez Nintendo edycje z motywami znanych serii (np. z emblematen konsoli). Dodatkowo, dzięki portowi USB-C w docku, do Switcha 2 będzie można podłączyć także zewnętrzne głośniki lub soundbary albo korzystać z nich pośrednio przez telewizor, aby w pełni wykorzystać obsługę dźwięku 5.1 i 3D Audio w trybie stacjonarnym.
Zastosowania Switcha 2
Nintendo Switch 2 zaprojektowano tak, by dopasował się do różnych stylów grania – od rozgrywki domowej na dużym ekranie, po zabawę w podróży czy imprezowe gry rodzinne. Poniżej przedstawiamy, jakie zastosowania i tryby gry zyskały dzięki nowej generacji jeszcze większy potencjał:
- Granie przenośne w dowolnym miejscu: Switch 2 jako konsola przenośna sprawdzi się jeszcze lepiej niż poprzednik. Większy, jaśniejszy ekran o wysokiej rozdzielczości zapewnia komfortowe doświadczenie grania w ruchu – czy to w pociągu, samolocie, czy po prostu na kanapie. Dzięki dłuższemu czasowi pracy na baterii w mniej wymagających tytułach, możemy dłużej cieszyć się rozgrywką z dala od gniazdka. Konsola nadal zachowuje kompaktowe rozmiary mieszczące się w torbie czy plecaku, a ulepszona podstawka pozwala wygodnie rozstawić Switcha 2 na stoliku i grać w trybie tabletop (np. w hotelu lub na przerwie). Mobilne granie zyskało też na jakości – wydajniejszy hardware sprawia, że gry działają płynniej i wyglądają lepiej nawet poza domem. Funkcja szybkiego wznawiania rozgrywki ze stanu uśpienia (Sleep Mode) została usprawniona, więc przejście od wyjęcia konsoli z plecaka do kontynuowania gry trwa dosłownie sekundy. Switch 2 to idealny towarzysz podróży, oferujący rozrywkę klasy konsolowej bez względu na miejsce.
- Tryb stacjonarny (TV) – konsola rodzinna: Po zadokowaniu Switcha 2 do stacji, konsola zamienia się w pełnoprawny sprzęt do grania na dużym ekranie. To świetna opcja na wspólne granie w domu z rodziną i przyjaciółmi. Dzięki mocy Switcha 2 gry wyświetlane na telewizorze mogą zachwycać jakością zbliżoną do tradycyjnych konsol – teraz w rozdzielczości nawet 4K przy płynnych 60 fps. Rozgrywki wieloosobowe na podzielonym ekranie (split-screen) skorzystają z wyższej wydajności, utrzymując dobrą płynność nawet przy dwóch czy czterech graczach na jednym ekranie. Gry imprezowe i rodzinne – od wyścigów, przez gry sportowe, po taneczne i towarzyskie – działają bez problemu, a każdy z uczestników może użyć Joy-Cona jako kontrolera, co czyni Switcha 2 konsolą od razu gotową na wspólną zabawę. Nintendo tradycyjnie dba o tytuły przyjazne dla dzieci i całych rodzin, więc nowa konsola będzie centralnym punktem wielu domowych spotkań i wieczorów z grami. Co ważne, Switch 2 obsługuje do 8 kontrolerów jednocześnie (np. 4 par Joy-Conów lub mieszane konfiguracje z Pro Controllerami), więc więcej osób może brać udział w rozgrywce na jednej konsoli.
- Gry online i granie sieciowe: Switch 2 znacząco ułatwia życie miłośnikom grania online. Konsola została wyposażona w moduł Wi-Fi 6, który zapewnia szybsze i stabilniejsze połączenie internetowe o niskich opóźnieniach. Dla bardziej wymagających graczy dock oferuje port Ethernet do bezpośredniego podłączenia sieci kablowej. To oznacza, że rozgrywki przez internet – od rywalizacji w strzelankach po współpracę w grach RPG – będą przebiegać płynniej i z mniejszym ryzykiem lagów. Największą nowością w sferze online jest jednak wspomniany wcześniej GameChat – system czatu głosowego i wideo zintegrowany z konsolą. Teraz gracze mogą komunikować się ze znajomymi bezpośrednio przez konsolę, bez potrzeby używania dodatkowych aplikacji na smartfonie (co było wymogiem w przypadku pierwszego Switcha). Wystarczy wcisnąć dedykowany przycisk C na Joy-Conie, aby otworzyć nakładkę czatu podczas gry. Dzięki wbudowanemu mikrofonowi możliwe są rozmowy głosowe, a nawet wideorozmowy – Switch 2 obsługuje grupowe wideoczaty do 12 użytkowników jednocześnie. Obraz z kamery (oficjalnej lub kompatybilnej) pojawia się w okienkach obok strumienia gry, podobnie jak w popularnych komunikatorach dla graczy. Rozwiązanie to przypomina nieco integrację z Discordem, jednak jest w pełni autorską platformą Nintendo. Co ważne, GameChat działa zarówno w trybie stacjonarnym, jak i przenośnym – możemy więc rozmawiać ze znajomymi grając na kanapie z konsolą w ręku lub z dokowanym Switchem 2 podłączonym do TV. Nintendo zapewniło też redukcję szumów mikrofonu, więc głos gracza ma być wyraźny nawet w głośnym otoczeniu. Funkcje online (w tym GameChat) wymagają posiadania konta Nintendo oraz abonamentu Nintendo Switch Online, jednak dla zachęty firma ogłosiła okres promocyjny – do końca marca 2026 roku korzystanie z GameChatu będzie możliwe bez aktywnej subskrypcji, aby wszyscy mogli przetestować nową funkcjonalność. Generalnie, granie online na Switchu 2 stanie się dużo bardziej przystępne – łatwiejsza komunikacja, lepsze sieciowo podzespoły i bogata oferta gier multiplayer (zarówno konkurencyjnych, jak i kooperacyjnych) sprawiają, że konsola ta będzie świetną platformą do zabawy ze znajomymi na odległość.
- Wielość trybów gry i scenariuszy użytkowania: Switch 2 kontynuuje tradycję bycia najbardziej wszechstronną konsolą na rynku. Dzięki hybrydowej konstrukcji płynnie dostosowuje się do stylu życia gracza. Można zacząć rozgrywkę w trybie mobilnym podczas dojazdu do pracy, po czym w domu wsunąć konsolę do docka i kontynuować na dużym ekranie – gra automatycznie przełączy się na tryb TV, oferując wyższą rozdzielczość i wygodę kanapowego grania. Następnie, jeśli domownik potrzebuje telewizora, w każdej chwili da się wyjąć Switcha 2 z docka i kontynuować w trybie handheld bez żadnej przerwy. Taka elastyczność jest znakiem rozpoznawczym serii Switch i w drugiej generacji jest równie dopracowana. Konsola sprawdzi się w rozgrywce solowej (dzięki bogatej bibliotece gier single-player, także tych ekskluzywnych od Nintendo), graniu rodzinnym i imprezowym (wiele gier ruchowych i towarzyskich wykorzystujących Joy-Cony), jak i w poważniejszym gamingu dla entuzjastów (którzy docenią np. wsparcie 120 Hz w grach e-sportowych czy strumieniowanie rozgrywki). Coraz więcej tytułów multiplatformowych trafia na Switcha, a ulepszona specyfikacja Switcha 2 sprawia, że deweloperzy chętniej będą tworzyć wersje swoich gier na tę konsolę. Możliwe jest nawet pojawienie się funkcji cross-play z innymi platformami w grach online, co dodatkowo poszerzy społeczność graczy.
Nintendo Switch 2 stanowi więc technicznie dopracowaną ewolucję koncepcji hybrydowej konsoli, łącząc zalety grania przenośnego z mocą i możliwościami nowoczesnej konsoli stacjonarnej. Usprawnienia w dziedzinie grafiki, ekranu, procesora i baterii zapewniają znacznie lepsze doznania z rozgrywki, zachowując przy tym charakterystyczną prostotę i przyjazność użytkowania znaną z produktów Nintendo. Wsparcie dla gier i akcesoriów z poprzedniej generacji czyni przejście na Switcha 2 bezproblemowym, a nowe akcesoria i funkcje – takie jak Joy-Con 2, kamera czy GameChat – otwierają przed graczami zupełnie nowe możliwości. Niezależnie od tego, czy zamierzasz grać mobilnie w podróży, rodzinnie na domowych spotkaniach, online ze znajomymi, czy po prostu cieszyć się ulubionymi tytułami w najlepszej jakości, Nintendo Switch 2 ma spełnić te oczekiwania w technicznym, informacyjnym stylu, z którego słynie japoński gigant rozrywki elektronicznej. Ta konsola nowej generacji zapowiada się na wszechstronne centrum gier dla każdego – od dzieci i rodzin, po hardcore’owych graczy – kontynuując fenomenalny sukces swojego poprzednika i wnosząc go na wyższy poziom technologiczny. Nintendo po raz kolejny udowadnia, że potrafi zaskoczyć innowacjami, jednocześnie dbając o bogaty ekosystem gier i akcesoriów, który czyni markę Switch wyjątkową na rynku.


















