Połączenia przez Wi-Fi – jak dzwonić przez Wi-Fi?

Paulina Łukasiewicz

Rozmowy telefoniczne w ostatnich latach stały się tak powszechne, że można je śmiało określić jako jeden z niemal nieodłącznych elementów codzienności. Trudno jednak znaleźć osobę, która kiedykolwiek podczas takiej rozmowy nie doświadczyłaby problemów z zasięgiem lub krótkotrwałych awarii po stronie operatorów. Ratunkiem w takich sytuacjach mogą być połączenia przez Wi-Fi – warto więc odpowiedzieć na pytania, na czym polega Wi-Fi Calling i jak w praktyce wygląda korzystanie z tej usługi.

 

Jak działają połączenia przez Wi-Fi?

Dzwonienie przez Wi-Fi, czyli dokładnie usługa/funkcja Wi-Fi Calling, polega na nawiązaniu połączenia głosowego za pośrednictwem nie sieci komórkowej, ale internetu i sieci Wi-Fi. Co więcej, to rozwiązanie może być stosowane również w przypadku wysyłania wiadomości SMS. Dzięki temu możliwe jest swoiste uniezależnienie się od zasięgu operatora, zwykle bez względu na lokalizację. Biorąc to wszystko pod uwagę, na myśl przychodzić może technologia VoLTE i jest to skojarzenie bardzo trafne – Wi-Fi Calling działa na podobnej zasadzie, a najważniejszą różnicą jest rodzaj wykorzystywanej sieci.

 

Zalety i wady dzwonienia przez Wi-Fi

Nawiązywanie połączeń przez sieć Wi-Fi może być rozwiązaniem w wielu sytuacjach, kiedy po prostu potrzebujemy być w kontakcie zarówno z bliskimi, jak i osobami, których numery nie są zapisane w pamięci smartfona. Niezależność od sieci komórkowej pozwala prowadzić praktycznie niezakłócone, wysokiej jakości rozmowy w miejscach, w których zasięg jest słaby lub zmienny. Co równie istotne, korzystanie z tej technologii zwykle nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji, a ponadto jest często wkomponowane w różnorodne oferty operatorów (nie tylko tych największych). Pozostając przy wątku różnego rodzaju usług – Wi-Fi Calling może pomóc w skutecznym obniżeniu kosztów połączeń wykonywanych podczas pobytu poza granicami Polski.

  • 2 999 zł
  • 4 899 zł
  • 3 799 zł
  • 4 899 zł
  • 589 zł
  • 2 649 zł
  • 4 899 zł
  • 4 849 zł
  • 3 199 zł
  • 5 999 zł

Niestety istnieją też pewne ograniczenia, a dokładnie wykluczenia – zależą one przede wszystkim od operatora (uwzględnienie w ofercie, nałożone zasady korzystania itp.), a także używanego smartfona (połączenia przez Wi-Fi obsługuje zdecydowana większość nowych urządzeń, ale zdarzają się wyjątki, a ponadto operator może nałożyć pewne ograniczenia również pod tym względem). Dość istotną kwestią jest też sama dostępność sieci Wi-Fi: o ile w miejscu zamieszkania raczej nie ma z tym problemu, o tyle w miejscach publicznych sieć nie zawsze musi być dostępna.

 

Jak dzwonić przez Wi-Fi?

Nieco więcej szczegółów o tym, jak dzwonić przez Wi-Fi, już za moment – najpierw trzeba wspomnieć, że Wi-Fi Calling jest dostępne zarówno w przypadku smartfonów z Androidem, jak i tych z iOS-em, czyli iPhone'ów. Instrukcje dla obu wariantów są niemal identyczne, a różnić się mogą przede wszystkim lokalizacje i nazewnictwo poszczególnych zakładek w menu Ustawienia. Co więcej, w przypadku modeli z Androidem ikona tej usługi może się również znaleźć w menu, które pojawia się na ekranie po rozwinięciu górnego paska.

Aby dzwonić przez Wi-Fi, należy najpierw włączyć tę usługę, czyli:

1.      Wejść w menu Ustawienia.
2.      Przejść do zakładki Telefon (w systemie iOS) lub Połączenia (dla urządzeń z Androidem).
3.      Aktywować funkcję Rozmowy przez Wi-Fi (iOS) lub Wi-Fi Calling (Android).

Aby mieć całkowitą pewność, że połączenie zostanie nawiązane z wykorzystaniem Wi-Fi (np. aby uniknąć wysokich kosztów związanych z dzwonieniem zza granicy), można dodatkowo włączyć w telefonie tryb samolotowy, jednocześnie pozostawiając aktywne połączenie z zaufaną i stabilną siecią Wi-Fi.

Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny?

Napisz nam, co myślisz

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Zostaw nam swoją opinię

Przykro nam, że ten artykuł nie spełnił Twoich oczekiwań. Chcemy się dowiedzieć, co możemy poprawić.

Wybierz jedną z opcji: *

Jeśli chcesz, podaj nam więcej szczegółów:

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Dziękujemy za dodatkowy komentarz!

Zapisaliśmy Twoją wiadomość. Pomoże nam poprawić i ulepszyć treści w serwisie.

Dziękujemy! Zapisaliśmy Twoją opinię

Już zapisaliśmy Twój głos!

Dziękujemy!