Gran Turismo 7 – wracamy na tor!

Maciej Jagodziński

W końcu nadjechała! Ależ to był długi finisz, dopiero po blisko dziewięciu latach przekroczyła linię mety kolejna odsłona najlepszego symulatora wyścigowego na świecie. Seria Gran Turismo wraca na tor, po niewielkim objeździe.

Zobacz także: Telewizory do gier

Gran Turismo 7 to pełnoprawna kontynuacja serii, która po dziewięciu latach od premiery szóstej części zawita na konsole PlayStation 5 i PlayStation 4. Wspomnianym „objazdem” była część Gran Turismo Sport, stworzona i wydana jedynie z myślą o PlayStation 4, a jest to poboczna odsłona ze względu na to, że skupia się głównie na wyścigach sieciowych. Tryb kariery potraktowany został bardziej jako trening służący nauce podstawowych zachowań podczas wyścigu. GT7 wraca jednak do korzeni.

Gran Turismo 7 – powrót do… garażu

Kompletujemy auta do swojego garażu, wymieniamy w nich części i dokonujemy tuningu pod konkretne rodzaje wyścigów, dzięki czemu możemy startować w wielu różnych wyzwaniach i zadaniach, które czekają na naszego wirtualnego kierowcę. Siódma odsłona ukazuje się ćwierć wieku po premierze pierwszego Gran Turismo, z tego względu twórcy chcieli zaprezentować blisko 150 lat historii motoryzacji i wyścigów sportowych w taki sposób, aby zadowolić zarówno wieloletnich fanów serii, jak i zupełnie nowych kierowców z zielonym listkiem.


Powrotem do korzeni jest tryb Świat GT – czyli mapa świata, znana chociażby z GT4 i GT5, od której zaczniemy przygodę w Trybie Kampanii. Twórcy chcieli nawiązać do samej nazwy GT – Gran Turismo, czyli długich, rozwijających podróży obfitujących w niezwykłe doświadczenia i wspomnienia. I to właśnie ma nam umożliwić nowa odsłona serii. Przy czym należy pamiętać, że jest to symulator wyścigów samochodowych, a nie arcade’owa wersja „Szybkich i wściekłych”, dlatego nie należy się spodziewać otwartego świata.


Garaż to ulubione miejsce każdego kierowcy GT. Tam możemy podziwiać swoje auta, modyfikować je i przygotowywać do wyścigów. W GT Auto dokonasz wymiany oleju i filtrów, a to przecież pestka dla każdego warsztatowego świstaka. Odpowiednie dostrojenie silnika sprawi, że będzie pracować równo na najwyższych obrotach, a przywrócenie sztywności nadwozia, bo przecież przy każdym zakręcie z dużą prędkością auto robi się coraz bardziej miękkie, gwarantuje najlepsze osiągi. Wymienić możemy też układ komputerowy silnika, filtry powietrza, tłumiki, klocki, zawieszenie czy opony. Oprócz tuningu silnika zmodyfikować możemy również zawieszenie, skrzynię biegów czy hamulce, aby dostosować auto do naszych potrzeb. A żeby samochód osiągnął jeszcze lepsze wyniki, możemy zastosować operację redukcji masy – czyli pozbywamy się wszystkiego, co niepotrzebne, a zwiększa ciężar pojazdu. Można również dokonać wielu zmian wizualnych – poszerzyć nadwozie, dodać elementy aerodynamiczne czy zmienić kolory, dodać naklejki – stworzyć od nowa cały design auta. Tylko nie zapomnij po tych wszystkich modyfikacjach umyć swój pojazd!


Nowe, nie całkiem nowe!

W siódmej części czeka nas możliwość chwalenia się swoją kolekcją aut – GT Cafe. To lokalizacja znana już z poprzednich części, w której będzie można rozpocząć przygodę z motoryzacją i stworzyć, a później uzupełnić swoją kolekcję aut o pojazdy niezwykłe i unikalne, nacechowane kulturowo i sentymentalnie. Kupować je można w Centrum Marek lub na Giełdzie samochodów używanych albo wygrywać w wyścigach. Kategorie aut podzielone są jak w menu, zatem smacznego!

Znane tory z poprzednich części powrócą w Gran Turismo 7 – Trial Mountain i High-Speed Ring. Zarówno układy tras, jak i grafika zostały przeprojektowane z myślą o ogromnej mocy obliczeniowej PlayStation 5. Ponadto Studio Polyphony potwierdziło, że wszystkie tory i auta znane z Gran Turismo Sport będą dostępne w nowej odsłonie. A to jest ogromna baza!

Czy ulepszone to nowe?

Ulepszony został także system zmiennej pogody i to, jak wpływa na jazdę. Doskonale odwzorowane warunki pogodowe i upływ czasu to zasługa ogromnej bazy danych i ilości danych z obserwacji meteorologicznych. Twórcy chwalą się, że udało im się odtworzyć rzeczywiste, złożone pejzaże oraz zmiany światła w różnych porach dnia i warunkach pogodowych.

Krajobraz to ważna kwestia, ale nie tak ważna jak jazda! Doskonale odzwierciedlona pogoda ma także wpływ na warunki jezdne. I tak podczas deszczu lepiej zdjąć nogę z gazu (palec z triggera!), bo auto robi się nadsterowne, a wtedy łatwo o wypadnięcie z toru.

Rozbudowany zostanie także tryb krajobrazy. Przecież swoim klasycznym muscle carem czy elektrycznym superautem trzeba się pochwalić w odpowiednim otoczeniu! Do wyboru mamy aż 43 kraje i ponad 2500 lokalizacji, z fotorealistyczną jakością obrazu, uzyskaną dzięki użyciu technologii HDR.


Nowa wersja – dobre zmiany

Gran Turismo 7 to zaawansowany symulator wyścigów, który kładzie ogromny nacisk na realistyczne wrażenia z gry. Rozrywka opiera się na zaawansowanym systemie fizyki, który uwzględnia takie czynniki, jak: prędkość, masa, aerodynamika, rodzaj zawieszenia, stan nawierzchni, ogumienie i warunki pogodowe – inaczej przecież zachowuje się auto na rozgrzanym asfalcie, a inaczej na mokrym. Dla posiadaczy PlayStation 5 wrażenia z jazdy będą jeszcze bardziej realistyczne, ponieważ pad DualSense o wiele dokładniej przekazuje wibracje czy stawianie oporu podczas trudnych warunków niż jego poprzednik w PlayStation 4 – DualShock. Oczywiście zawsze najbardziej realistyczne wrażenia daje specjalna kierownica, ale na nią trzeba przeznaczyć miejsce w salonie.


Zazwyczaj gdy studio wypuszczało nową grę na kolejne generacje konsoli PlayStation, miała ona małą bazę, która była stopniowo powiększana licznymi aktualizacjami. Tak nie będzie w tym przypadku, ponieważ GT7 będzie zbudowane na Gran Turismo Sport. To oznacza, że baza aut i torów będzie naprawdę spora. O jakich rozmiarach mówimy? W GTS są na ten moment 84 tory i 338 samochodów! A twórcy chcą tę bazę rozszerzyć o nowe pozycje i mieć w bazie 420 pojazdy i 90 tras. Bazowanie na poprzedniej wersji, która w całości była przygotowywana pod PS4, to też dobre rozwiązanie, jeśli chodzi o silnik gry, tryby gry czy fizykę jazdy. Trzeba jasno przyznać – rewolucji nie będzie, podobnie jak silniki Mazdy SkyActive, otrzymamy dopracowany do perfekcji produkt. Ale za to w nowej szacie graficznej.


Wsiadamy do auta, zapinamy pasy i… czekamy

Od 21.09.2021 rusza przedsprzedaż, a w niej wyjątkowa cyfrowa zawartość:

  • 100 000 kr. (kredytów w grze)
  • Pakiet trzech samochodów:
  1. MAZDA RX-VISION GT3 CONCEPT Stealth Model
  2. Porsche 917 LIVING LEGEND
  3. Toyota Supra GT500 '97 (Castrol TOM'S)

Polecane gaming
  • 299 zł
  • 319 zł

Mazda RX-Vision GT3 to model znany już z odsłony Gran Turismo Sport, jednak w GT7 oferowany jest w wersji „stealth”, czyli z elementami wykonanymi z włókna węglowego. Takie dodatki czekają na wszystkich, którzy dokonają zamówienia w przedsprzedaży gry w wersji na PlayStation 4, wycenianej na 299 zł, oraz PlayStation 5, która kosztuje 319 zł.

Wydawca przygotował też wersję jubileuszową, która oprócz gry zawiera:

  • Ekskluzywny SteelBook® do przechowywania
  • 1 000 000 kr. (kredytów w grze)
  • Model FIA Gran Turismo Championships World Series Model – Toyotę GR Yaris w krajowych barwach
  • 30 awatarów producentów i partnerów do PSN
  • Ścieżkę dźwiękową z gry Gran Turismo 7

Wersja jubileuszowa dostępna tylko na PlayStation 5 wyceniania jest na 439 zł.



Za nami już okrążenie formacyjne, podjechaliśmy na pola startowe i czekamy, aż zgaśnie pięć czerwonych lamp. A to nastąpi dopiero 4.03.2022 r. Ale cóż to będzie za wyścig!

Zamów Gran Turismo 7 w przedsprzedaży już teraz!


 

Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny?

Napisz nam, co myślisz

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Zostaw nam swoją opinię

Przykro nam, że ten artykuł nie spełnił Twoich oczekiwań. Chcemy się dowiedzieć, co możemy poprawić.

Wybierz jedną z opcji: *

Jeśli chcesz, podaj nam więcej szczegółów:

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Dziękujemy za dodatkowy komentarz!

Zapisaliśmy Twoją wiadomość. Pomoże nam poprawić i ulepszyć treści w serwisie.

Dziękujemy! Zapisaliśmy Twoją opinię

Już zapisaliśmy Twój głos!

Dziękujemy!