Już w najbliższych dniach odbędzie się premiera Plague Tale: Requiem, kontynuacji świetnie odebranego Plague Tale: Innocence. Zgodnie z obietnicami twórców na graczy czekać będą zmiany lokacji i systemu walki oraz całkowicie nowa mechanika rozwoju. Czego konkretnie możesz się spodziewać po nowej odsłonie? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej!
Kto stworzył Plague Tale?
Asobo Studio to francuskie przedsiębiorstwo deweloperskie, które powstało w 2002 roku. Początkowo zajmowało się prostszymi grami zręcznościowymi, ale szybko przestawiło się na duże projekty gier na licencji. Tak powstały produkcje na podstawie animacji Pixara (WALL-E, Ratatouille) oraz 20th Century Fox (Garfield: Two Tails). Dzisiaj studio jest znane z kilku popularnych gier, które odbiły się dużym echem podczas premiery. To m.in.:
- The Crew – zręcznościowa gra wyścigowa (w dwóch częściach);
- Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection – strategia, zarządzanie własnym zoo;
- Microsoft Flight Simulator – bardzo zaawansowany symulator lotu;
- oraz, w końcu, Plague Tale: Innocence, opus magnum studia.
Czym jest Plague Tale?
Gra, a niedługo seria, Plague Tale jest produkcją mającą praktycznie wszystko. Twórcy zawarli w niej skradanie, walkę, rozwój postaci i logiczne zagadki środowiskowe. Fabuła osadzona została w średniowiecznej Francji (co nie dziwi, biorąc pod uwagę pochodzenie deweloperów) i koncentruje się na epidemii dżumy zbierającej żniwo w większości krajów ówczesnej Europy.
Z perspektywy trzeciej osoby (TPP) obserwujemy losy nastoletniej Amicii i jej pięcioletniego brata Hugo, który przejawia symptomy nieznanej dotąd choroby. Oboje próbują odnaleźć schronienie i bezustannie uciekają przed inkwizycją, która zamordowała im rodziców i – z niewiadomych przyczyn – poszukuje chłopca. Oczywiście sequel prawie bezpośrednio kontynuuje historię z pierwszej gry.
Praktycznie od samego początku twórcy raczą gracza ciemnymi kolorami i niepokojącą muzyką, a krajobrazy niejednokrotnie „ozdabiane” są poszatkowanymi zwłokami, mimo że na ekranie pojawiają się dziecięcy protagoniści.
Rozgrywka w Plague Tale
Głównym zadaniem gracza jest rozwiązywanie zagadek i skradanie się za plecami uzbrojonych inkwizytorów. Jednakże centralną częścią zarówno rozgrywki, jak i fabuły są… szczury. Tak, te malutkie, włochate zwierzaki, które w średniowieczu przywiodły do Europy dżumę. Szczurki nie charakteryzują się zbyt miłym usposobieniem i bez zastanowienia obłażą ofiary całymi hordami, rozrywając je na strzępy. Mają jednak swój kryptonit, którym jest światło. Dopóki postać znajduje się w jego zasięgu, może się czuć bezpieczna.
Dlatego twórcy dali graczom różnego rodzaju latarnie, przesuwalne obiekty i rozmaite sposoby interakcji ze światem, żeby sterować szczurami, aby przejść dalej lub po prostu pokonać przeciwników. Oczywiście w pierwszej części występował także system walki, choć ubogi, to można było strzelać i dźgać oponentów, a nawet pojawiło się kilku bossów. Twórcy nie osiedli na laurach i postanowili zastosować kilka ulepszeń.
Co wprowadza sequel?
Mimo ogólnie świetnego odbioru wiele osób odbiło się jednak od tej produkcji – ze względu na wkradające się po pewnym czasie nudę i powtarzalność. Deweloperzy postanowili więc wprowadzić odrobinę usprawnień zarówno ze względów czysto gameplayowych, jak i z powodu konieczności fabularnej:
- nowa broń główna – Amicia dostała do obrony kuszę;
- noże – od teraz będzie stanowić zasób, który będzie się wyczerpywał z każdym użyciem;
- echo – Hugo będzie mógł kontrolować szczury, które będą mogły likwidować przeciwników;
- pomocnik – protagoniści będą mieć pomocnika, Arno, którego można posyłać do walki;
- alchemia – strzały i kamienie będą mogły być smarowane chemikaliami, aby uzyskać różne ciekawe efekty, np. podpalanie oponentów;
- system rozwoju – w końcu oprócz ulepszeń narzędzi będzie można zdobywać umiejętności zależne od stylu gry
Do tego dochodzą nowe, większe lokacje. Jedne kolorowe, a inne bardziej mroczne, tak jak w pierwszej części. Można również wspomnieć o żywotności głównej bohaterki, która nie będzie umierała od razu po zetknięciu się z przeciwnikiem.
Światowa premiera gry – kiedy?
Zapowiedziana w 2021 roku premiera gry odbędzie się już 18 października na wszystkich najpopularniejszych platformach – PC, Xbox Series X, PS5.
Ucieszą się też użytkownicy najmniejszej popularnej konsoli – Nintendo Switch. Oni również otrzymają możliwość zagrania w Plague Tale: Requiem, aczkolwiek jedynie w tzw. chmurze, także koniecznie trzeba się zaopatrzyć w przyzwoity dostęp do internetu.
Wersje pudełkowe na Xbox SX oraz PlayStation 5 kupisz już teraz na Euro.com.pl w preorderze. Warto się zapoznać z tą produkcją, bo – bez wątpienia – jest to jeden z najważniejszych tytułów tego roku, a cała seria – jedną z najbardziej innowacyjnych w ciągu kilku ostatnich lat.