
WUCHANG: Fallen Feathers to dość niespodziewanie jedna z najciekawszych tegorocznych premier gier. Osadzona w fikcyjnej krainie łączy eksplorację klimatycznego, przesyconego lokalnymi mitami świata z zaawansowanym, inspirowanym soulslike’ami systemem walki. Czekają na ciebie ręcznie zaprojektowane lokacje, wymagający bossowie czy podejmowanie moralnych wyborów. Premiera WUCHANG: Fallen Feathers już niebawem, dowiedz się więcej o grze!
Kiedy premiera WUCHANG: Fallen Feathers
Gra tworzona jest przez chińskie studio Leenzee Games, a jej wydawcą będzie firma 505 Games. Premiera WUCHANG: Fallen Feathers zaplanowana jest na 24 lipca 2025 roku. Jednak już teraz możesz ją zamówić w przedsprzedaży w naszym sklepie. Dostępna jest w wersjach na platformy PlayStation 5, Xbox Series X/S oraz PC (na Steam).
WUCHANG: Fallen Feathers będzie przede wszystkim grą dla jednego gracza – jej twórcy nie przygotowali trybu kooperacji czy PvP. Skupili się na doświadczeniu singlowym, stawiając w centrum historię i wymagającą eksplorację. Wersja demo nie została zapowiedziana, ale możliwe, że jeszcze się pojawi przed premierą.
Fabuła WUCHANG: Fallen Feathers
Przedstawiona w grze opowieść rozgrywa się w fikcyjnej krainie Shu (przesiąkniętej mistycyzmem, lokalnymi legendami i folklorem) w czasach później dynastii Ming – WUCHANG: Fallen Feathers nawiązuje więc także do znanych z historii faktów oraz postaci. Shu, niegdyś potężna, pustoszona jest przez wewnętrzne walki frakcyjne, a także tajemniczą zarazę, która deformuje ludzi fizycznie i duchowo – stopniowo przemieniają się w agresywne potwory.
Główna bohaterka – tytułowa Wuchang – również jest jej nosicielką. W jej przypadku choroba objawia się pojawianiem się piór na ciele, wewnętrzną przemianą, a także nadnaturalnymi zdolnościami. Wuchang zyskuje więc potężne umiejętności bojowe, ale jednocześnie musi się zmagać z jej mrocznymi skutkami. A także z amnezją – jej przeszłość spowija mgła, dopiero z biegiem gry odkrywamy, kim była, kim się staje i jaką rolę odegra w świecie, który zaczyna osuwać się w otchłań.

WUCHANG: Fallen Feathers nie ma jednej, ustalonej z góry linii fabularnej. Zapewnia nieliniową strukturę narracyjną, w której trzeba podejmować wybory, a działania gracza znajdują odbicie w świecie gry.
Gameplay w WUCHANG: Fallen Feathers
Poczynania Wuchang śledzimy w widoku zza jej pleców. Rozgrywka inspirowana jest grami typu soulslike, główny nacisk położony jest więc na precyzyjną walkę wręcz, a także budowanie atmosfery grozy. Podczas pojedynków można się w czasie rzeczywistym przełączać pomiędzy dwoma typami uzbrojenia lekkimi i szybkimi, a także potężnymi i ciężkimi – np. pomiędzy sztyletami a halabardą.

Walka wymaga wyczucia rytmu, unikania, parowania i wykorzystywania słabości wroga. Do dyspozycji ma być 25 unikalnych broni podzielonych na pięć rodzajów. Bardzo pomocna w pokonywaniu przeciwników jest także Feather Transformation, która pozwala aktywować specjalne, potężne ataki, gdy poziom „zarazy” osiągnie odpowiedni próg. To mechanika przypominająca transmutacje z gry „Bloodborne”, ale powiązana z historią i psychologią postaci.

Pomiędzy pojedynkami czeka cię wciągająca eksploracja. Na ręcznie projektowane lokalizacje składają się m.in. gotyckie budowle, ruiny buddyjskich świątyń, ponure lasy czy opustoszałe miasteczka. Świat gry jest pełen ukrytych przejść i sekretnych przedmiotów do odnalezienia. Składa się z wielu połączonych obszarów, które można eksplorować w dowolnej kolejności – możesz więc decydować, w jakiej kolejności podejmiesz się walk z bossami, co wpłynie na rozwój postaci.

Twórcy WUCHANG: Fallen Feathers deklarują, że gracz będzie stawiany przed moralnie niejednoznacznymi decyzjami, które wpłyną nie tylko na przebieg fabuły, ale też na sam świat gry. Losy Wuchang nie są zapisane – to od ciebie zależy, jak zakończy się jej historia.
Strona audiowizualna
Dzięki wykorzystaniu silnika Unreal Engine 5 wizualnie gra prezentuje się imponująco. Modele postaci, animacje i efekty robią duże wrażenie – szczególnie podczas walk z bossami. Ręcznie projektowane lokacje zachwycają dużą ilością detali. Za audio odpowiadają doświadczeni twórcy z Azji, którzy za pomocą tradycyjnych chińskich instrumentów zbudowali nastrój grozy i smutku. Głos bohaterki, jak również dialogi postaci niezależnych, są pełne melancholii – co wpisuje się w ogólny, refleksyjny ton całej opowieści.
Premiera WUCHANG: Fallen Feathers – podsumowanie
Choć WUCHANG: Fallen Feathers jest projektem młodego i niezależnego studia, to zapowiada się jako jedna z najciekawszych tegorocznych premier oraz jeden z najciekawszych soulslike’ów ostatnich lat. Nieliniowa fabuła, klimatyczny i ręcznie zaprojektowany świat czy zaawansowany system walki sprawiają, że gra ma szansę podbić serca nie tylko fanów gatunku, ale też graczy szukających czegoś świeżego. Czy WUCHANG: Fallen Feathers stanie się przebojem i nowym czarnym koniem gatunku soulslike? Dowiemy się tego już 24 lipca.
