Data publikacji: 4 kwietnia 2017
ARTYKUŁ - AKTUALNOŚCI
polecamy

Kuźnia wiosennej formy

Podziel się: Dodaj do Facebooka Wrzuć na Twittera Pinterest Dodaj do Google+
Poleć znajomemu Drukuj

Wiosna w pełni. To idealny czas, by zacząć pracować nad swoją sylwetką. Jednym z najprzyjemniejszych sportów jest jogging. Poniżej znajdziecie plan treningowy, który pomoże Wam się przygotować na ciepłe dni oraz kilka urządzeń, które pomogą wam urozmaicić codzienny trening. 


Jogging to jednak nie wszystko – owszem, dzięki regularnym biegom spalimy nadmiar kilogramów oraz zwiększymy wydolność naszego organizmu. Warto jednak popracować również nad kształtem naszej sylwetki. W tym przypadku nic nie sprawdzi się lepiej, aniżeli ćwiczenia siłowe.

Oczywiście organizm każdego z nas różni się. Nie tylko w szczegółach – dlatego też poniżej przedstawiamy plan dla tych, którzy chcą dopiero zacząć swoją przygodę z fitnessem. Żeby jednak ćwiczenia przyniosły oczekiwany efekt, a przy tym progres był na tyle widoczny, by nie zabrakło nam motywacji, warto poradzić się specjalisty, który na podstawie analizy składu ciała oraz indywidualnych predyspozycji ułoży nie tylko plan treningowy, ale również dietę. Pamiętajmy bowiem, że w ostatecznym rozrachunku wygląd naszego ciała tylko w 30% zależy od ćwiczeń. Pozostałe 70% to odpowiednia dieta.

Warto mieć również osobistego trenera, czyli zegarek sportowy lub smartwatch, których funkcje pomogą Ci dostrzec progras w Twoich codziennych treningach. Zastanawiasz się nad zakupem zegarka sportowego? Przeczytaj nasz artykuł

ZOBACZ ZEGARKI SPORTOWE

Przykładowy plan treningowy dla początkujących

Poniedziałek: siłownia, klatka piersiowa + biceps


1. Wyciskanie sztangi na ławce płaskiej (4 serie x 10 powtórzeń)
2. Wyciskanie sztangi na ławce skośnej (4 x 10)
3. Rozpiętki (4 x 12)
4. Uginanie ramion z gryfem stojąc (4 x 12)
5. Uginanie ramion z hantlami stojąc, uchwyt młotkowy (4 x 12)
 

Wtorek: jogging – około 30 minut

Środa: siłownia, plecy + triceps

1. Podciąganie się na drążku nachwytem (4 serie, maksymalna ilość powtórzeń)
2. Przyciąganie gryfu do karku na maszynie siedząc (4 x 12)
3. Prostowanie grzbietu (4 serie, maksymalna ilość powtórzeń)
4. Prostowanie ramion nachwytem (4 x 12)
5. Pompki na poręczach (4 serie, maksymalna ilość powtórzeń)
 

Czwartek: jogging – około 30 minut

Piątek: siłownia, barki + nogi

1. Wyciskanie sztangi zza głowy siedząc (4 x 12)
2. Przyciąganie obciążenia do brody stojąc (4 x 12)
3. Unoszenie ramion wprost (4 x 12)
4. Przysiady ze sztangą (4 x 15)
5. Prostowanie nóg z obciążeniem (4 x 12)
6. Wspinanie na palce na jednej nodze (4 serie, maksymalna ilość powtórzeń na nogę)
 

Sobota: jogging - około 50 minut


Niedziela
: odpoczynek


Taki plan treningowy z pewnością nie zrobi z nas atletów, ale jako baza startowa przez pierwsze 3 miesiące sprawdzi się doskonale. Oczywiście żeby osiągnąć zauważalne efekty, ćwiczenia należy wesprzeć odpowiednią dietą – od tej pory zwracanie uwagi na zawartość poszczególnych wartości odżywczych w produkcie (szczególnie węglowodanów, białek oraz tłuszczów) powinno stać się nawykiem.
Nie jest jednak tak, że ze swoją motywacją i zapałem do ćwiczeń pozostajemy sami. W pewnym stopniu do działania zmobilizuje nas technologia.

Proponowane Towary:

Xiaomi Mi Band 2
Opaski monitorujące aktywność

Xiaomi Mi Band 2

249 zł 199 zł
Do koszyka
Zobacz więcej   
ART AOS-01B
Opaski monitorujące aktywność

ART AOS-01B

179 zł
Do koszyka
Zobacz więcej   
TomTom Fitness Touch L (czarny)
Opaski monitorujące aktywność

TomTom Fitness Touch L (czarny)

699 zł 449 zł
Do koszyka
Zobacz więcej   
Goclever Smart Band (czarny)
Opaski monitorujące aktywność

Goclever Smart Band (czarny)

99 zł
Do koszyka
Zobacz więcej   
Xblitz X-fit
Opaski monitorujące aktywność

Xblitz X-fit

109,99 zł
Do koszyka
Zobacz więcej   

Do czego przyda się urządzenie monitorujące aktywność?

Aktywność fizyczną możemy mierzyć pod względem spalonych kalorii, przebytego dystansu i poziomu tętna. Dane uzyskane w ten sposób pozwalają określić efektywność treningu i ułatwią poprawienie osiąganych rezultatów. Osobom pasjonującym się bieganiem czy nordic walkingiem ciężko poradzić sobie bez urządzenia mierzącego przebyty dystans i czas, w jakim pokonały daną trasę.

Zwiększanie prędkości lub liczby przebytych kilometrów jest nieodłącznym elementem pracy nad sobą i stawiania sobie nowych sportowych wyzwań. Dlatego, jeśli sport traktujemy poważnie, urządzenie mierzące aktywność fizyczną staje się wyjątkowo pomocne.
Mobilne urządzenia skierowane dla osób aktywnych są także bardzo przydatne w określaniu liczby spalonych kalorii, a więc ułatwiają odchudzanie. Spalanie tkanki tłuszczowej najefektywniej osiągane jest poprzez ćwiczenia kardio, czyli takie, które wykonujemy przez dłuższy czas i wymagają od nas umiarkowanego wysiłku.

Najlepszym przykładem ćwiczenia tego typu jest wspomniane wyżej bieganie, ale także np. jazda na rowerze czy zumba. Aby ćwiczenia kardio były efektywne musimy dbać o to, żeby rzeczywiście zmuszały nas do umiarkowanej aktywności, czyli utrzymywały tętno na poziomie 120–150 uderzeń na minutę. Pomocne na pewno będzie odpowiednie urządzenie, które prześledzi wartość tętna podczas wysiłku, dzięki czemu możemy stale kontrolować intensywność ćwiczeń.

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu?

Zadaniem opasek monitorująch jest możliwość kontrolii naszej codziennej aktywności, co w założeniu ma nam pomóc w lepszym poznaniu samego siebie i w efekcie zmotywować do dbania o kondycję i zdrowie. Najprostsze modele nieustannie liczą pokonane przez nas kroki oraz szacują przebyty dystans i liczbę spalonych kalorii.  

Te bardziej zaawansowane rozróżniają typy aktywności fizycznej (spacer, bieg, wchodzenie po schodach, pływanie, jazda na rowerze itp.), a nawet analizują jakość snu. Wszystkie dane są synchronizowane ze smartfonem, więc kluczowe jest zwrócenie uwagi na to, by były one kompatybilne z używanym przez nas systemem operacyjnym.
 
Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny?
6 2
Podziel się: Dodaj do Facebooka Wrzuć na Twittera Pinterest Dodaj do Google+
Zgłoś błąd na stronie
Prześlij uwagi
Zobacz inne porady dotyczące wyboru sprzętu
Prezentujemy porady i wskazówki dotyczące tego co wybrać i jak wybrać.
Przejdź na stronę główną porad dotyczących wyboru sprzętu

Pokaż artykuły

według kryteriów
Pokaż wybrane artykuły

Poinformuj

nas o czym powinniśmy napisać Wyślij

Ostatnio

dodane artykuły

Co zabrać ze sobą na festiwal? Sprawdź listę rzeczy, które umilą Ci muzyczny wypad

Małymi krokami zbliża się sezon festiwalowy. Dobrze przygotować się do niego wcześniej. Co zabrać ze sobą na muzyczne wydarzenie? Głośnik oraz  powerbank – sprawdź, czego jeszcze będziesz potrzebować.
Zobacz więcej   

5 typów słuchawek sportowych, dzięki którym pobiegniesz jeszcze szybciej i dalej

Muzyka skutecznie odwraca uwagę od wysiłku fizycznego i pomaga lepiej utrzymać tempo w czasie biegania. Zobacz, którym typem biegacza jesteś (lub niebawem będziesz) i odnajdź typ słuchawek sportowych dla siebie.
Zobacz więcej   

Jak odmienić swoją codzienność? Poznaj 8 sposobów, jak być fit z opaską sportową

Zastanawiasz się, ile codziennie robisz kroków w drodze do pracy? Chcesz sprawdzić swoje tętno podczas treningu lub dowiedzieć się, ile powinieneś ćwiczyć by spalić ulubiony deser? Poznaj zalety opaski sportowej.
Zobacz więcej   

Znajdź nas