Drukarka do firmy – jak wybrać najlepszą?

Autor: Adam

Drukarka do dużej firmy powinna być wydajna i sprawna. Przy dużej ilości drukowanych dokumentów w biurze istotny jest szybki czas wydruku i cichy tryb pracy. Wybierając urządzenie, warto wziąć pod uwagę koszty eksploatacji i parametr maksymalnego obciążenia. Walory użytkowe podniosą dodatkowe elementy wyposażenia, takie jak wbudowane Wi-Fi lub moduł dupleks.

Drukarka w trakcie drukowania dokumentów

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

  1. jaka drukarka lepiej sprawdzi się w dużej firmie: laserowa, atramentowa czy igłowa
  2. na co zwrócić uwagę przed zakupem drukarki
  3. jakie dodatkowe funkcje i wyposażenie może mieć drukarka do dużej firmy

Drukarka do biura – laserowa, atramentowa czy igłowa?

Kobieta rozmawia przez telefon i drukuje dokumenty w biurze

Jednym z głównych rozróżnień modeli drukarek jest podział na laserowe i atramentowe. Drukarka do dużej firmy powinna być wydajna i bardzo sprawna, dlatego warto postawić na sprzęty laserowe. Umożliwiają one wysokiej jakości monochromatyczny lub kolorowy wydruk i drukują większą liczbę kopii na jednym tonerze.

Drukarki atramentowe, np. Canon PIXMA PRO-100S, to urządzenia polecane do użytku domowego lub do małych firm. Mimo niższych kosztów zakupu cechuje je wolniejszy tryb pracy i częstsza wymiana pojemników z tuszem. W porównaniu z drukarkami laserowymi są zwykle bardziej kompaktowe, zużywają mniej prądu i ciszej pracują. Osobną grupą są drukarki igłowe. W przypadku tego typu urządzeń ważniejsza niż jakość jest prędkość wydruku. Pozwalają na jednoczesne wydrukowanie kilku kopii. Najczęściej używa się ich do wydruku faktur, wykresów oraz potwierdzeń.

CZY WIESZ, ŻE...

Na rynku dostępne są dwa rodzaje drukarek laserowych. Pierwsze kopiują dokumenty, wykorzystując laser. Drugie używają technologii LED. Taki sprzęt ma matrycę, na której znajdują się diody LED. To one są odpowiedzialne za naświetlanie obrazu na bębnie. Drukarki LED mają mniej ruchomych elementów w konstrukcji, a ich rozdzielczość zależy od liczby zamontowanych diod.

Polecane drukarki laserowe
  • 919 zł
  • 979 zł
  • 899 zł
  • 799 zł
  • 639 zł

Jaka drukarka sprawdzi się w firmie? Wskazówki przed zakupem

Czarna drukarka stoi na biurku

Zanim wybierzemy konkretną drukarkę do firmy, powinniśmy wziąć pod uwagę kilka istotnych kryteriów, które wpłyną na wydajność i walory użytkowe urządzenia. Jedną z pierwszych cech jest rozmiar wydruku. Większość przedsiębiorstw używa wyłącznie formatu A4. Jest on najpopularniejszy i najbardziej uniwersalny. Jeżeli profil naszej firmy będzie wymagał wydruków wielkoformatowych (np. planujemy prowadzenie biura projektowego), powinniśmy zwrócić uwagę na modele polecane do takiego celu. Najczęściej są to drukarki atramentowe, takie jak Canon PIXMA PRO-10S. Wyróżnia je bardzo wysoka jakość wydruku, dobre odwzorowanie kolorów i rozdzielczość na poziomie około 4800 × 2400 dpi. Dla wielu przedsiębiorców jedną z najistotniejszych kwestii są koszty eksploatacji. Im więcej dokumentów będziemy drukować, tym większe wydatki będzie generować drukarka. Mając to na uwadze, warto zwrócić uwagę, ile kosztuje zakup bądź regeneracja tonera i jak wiele stron możemy na nim wydrukować. Przy dużej ilości drukowanych dokumentów cenny jest także czas kopiowania. Warto więc sprawdzić, ile stron w ciągu jednej minuty może wydrukować urządzenie; zalecaną prędkością jest 36–40 str./min. Taką szybkość ma m.in. Brother HL-L5100DN.

Na bezawaryjność sprzętu wpływa parametr maksymalnego obciążenia. Każda drukarka została zaprojektowana w taki sposób, aby płynnie obsługiwać wydruki określonej liczby stron. Stopień obciążenia określają dwa parametry: zalecana objętość wydruku oraz maksymalna objętość wydruku. Pierwszy jest informacją, ile papieru możemy wydrukować na sprzęcie w trakcie jednego miesiąca. Drugi dotyczy tego, jak dużo arkuszy urządzenie jest w stanie wydrukować w krótkim czasie, bez ryzyka uszkodzeń części konstrukcyjnych. Przekroczenie tych wartości może spowodować, że drukarka ulegnie awarii. W takiej sytuacji producent może odrzucić roszczenie naprawy gwarancyjnej i będziemy zobowiązani samodzielnie sfinansować koszty wymiany wadliwych elementów.

Jakie dodatkowe funkcje i wyposażenie może mieć drukarka do dużej firmy?

Każde urządzenie jest wyposażone w pakiet dodatkowych funkcji, które mają usprawnić proces przygotowywania wydruków. Do takich udogodnień należą m.in.:

  • dupleks – opcja umożliwiająca wykonywanie dwustronnych kopii, dostępna przykładowo w modelu Lexmark C3224dw;
  • Wi-Fi – pozwala na podłączenie drukarki do bezprzewodowej sieci i wydruk plików, które znajdują się np. w załączniku do e-maila. Przykładowym modelem wyposażonym w Wi-Fi jest Brother HL-L8260CDW;
  • duży wyświetlacz LCD – ułatwia konfigurację i obsługę urządzenia;
  • podwójny pojemnik na papier – element wyposażenia, który jest szczególnie przydatny w firmach, gdzie z jednego sprzętu korzysta kilka osób;
  • tryb cichej pracy – zmniejsza poziom generowanego hałasu. Wpływa na poprawę komfortu pracy w przedsiębiorstwach, w których kilka osób pracuje w tym samym pokoju;
  • tryb oszczędzania tonera (np. EcoSave) – ogranicza zużycie tuszu.
Artykuł jeszcze nie został oceniony. Kliknij w gwiazdkę, aby dodać ocenę
Dodaj do Facebooka Kopiuj link